Familiefoto's

Familiefoto's
Familiefoto's

donderdag 30 november 2017

Genealogisch blog 243


Aankondiging (1)

Gisteren ontving ik het affiche waarmee Kamp Amersfoort bekendheid wil geven aan de lezing, die ik daar zal geven op zondag 28 januari 2018, Holocaust Memorial Day 2018. Tijdens de lezing zal ik duidelijk maken hoe ik het verhaal op het spoor kwam van mijn Joodse oudoom Eduard Welling door een simpel berichtje op internet. Mijn oudoom slaagde er tijdens de Tweede Wereldoorlog in uit handen van de nazi’s te blijven. Hij wist de bezetters ervan te overtuigen dat hij geen volbloed Jood was. Welke helse toeren hij daarvoor moest uithalen en welke vormen van onzichtbaar verzet hem daarbij geholpen hebben zal ik laten zien aan de hand van originele documenten.


U bent bij deze uitgenodigd.

Tiel, 30 november 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten