Familiefoto's

Familiefoto's
Familiefoto's

dinsdag 14 maart 2017

Genealogsch blog 167



Welling-varia



Als bijna beroepsgenealoog kan ik niet buiten internet, zeker nu langzaam maar zeker ook steeds meer gegevens uit doop-, trouw- en begraafboeken op internet makkelijk te vinden zijn. Naast de gegevens die ik zocht voor mijn stambomen heb ik en passant tijdens mijn zoektochten ook verschillende andere gegevens verzameld. Bijvangst, zou je kunnen zeggen. Zo heb ik in de loop der jaren een behoorlijke verzameling aangelegd van activiteiten van personen of bedrijven met de naam “Welling”. In die verzameling komen maar een paar personen voor die behoren tot mijn familie. Met de meeste personen en bedrijven heb ik geen enkele relatie. Toch wil ik laten zien op welke terreinen Wellingen zoal actief zijn. Ik heb de verschillende uitingen gecategoriseerd om het geheel overzichtelijk te houden. In alfabetische volgorde bespreek ik hieronder de categorieën en laat ik de uitingen zien.

Artistiek

Wellingen begeven zich graag op het artistieke vlak. We schrijven boeken.



Wellingen maken graag muziek, soms krijgt een muziekstuk onze naam.
 



Wellingen illustreren, ontwerpen en doen in mode.


Auto

In het zuiden van het land doet Welling op grote schaal in auto’s.




Er zijn er echter ook die zelf graag met een machtige bak de straat op gaan.



Weer anderen beperken zich slechts tot fietsen.


Bouw

Wellingen zijn ook in de bouw actief. Het schijnt ze in het bloed te zitten. We hebben in deze sector een grote speler en enkele kleinere, die zich met deelfacetten van de bouw bezighouden. Sommigen werken samen met een compagnon.


Dienstverlening

In de dienst verlening zijn Wellingen op tal van terreinen actief, van de advocatuur tot pedicure en alles wat daar tussen zit. Van tekstschrijver tot vervoerder.




Eten en drinken

Het is Wellingen eigen altijd goed voor de inwendige mens te zorgen, met op tijd z’n natje en z’n droogje. Soms misschien iets te veel. Als het maar lekker is. En in de horeca moet het gezellig zijn.



Sport

We hebben een eigen voetbalclub en we doen aan sponsoring. Hardlopen voor het goede doel is een geliefde bezigheid.





Groenvoorziening

Ook in de groenvoorziening staan we ons mannetje. We komen graag langs om de tuin op te knappen, maar ook voor grotere projecten draaien we onze hand niet om.





Overige

Resten nog een paar Welling-activiteiten die moeilijk te categoriseren zijn zoals een plaats, een park, wapen en zegelring en tenslotte een limerick.






Er zullen ongetwijfeld nog meer uitingen zijn van activiteiten van Wellingen. Ik ga door met verzamelen. En u, lezer, kunt mij daarbij helpen.


Tiel, 14-03-2017

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten